برای پیدا کردن مقالات مرتبط با یک موضوع - مثلا Customer satisfaction - باید یکی از دوازده کلمه طلایی زیر را در باکس گوگل قرار داده و مقالات را پیدا کنیم .یادتان باشد که لغات Customer satisfaction - Pdf و abstract ثابت هستند .
مثلا برای پیدا کردن تعریف (رضایت مشتری )
Pdf abstract definition Customer satisfaction
برای پیدا کردن سوابق
Pdf abstract history Customer satisfaction
برای پیدا کردن تاثیرات
Pdf abstract effect Customer satisfaction
یا
Pdf abstract impact Customer satisfaction
برای پیدا کردن پی آمدها (نتایج)
Pdf abstract consequences Customer satisfaction
Pdf abstract results Customer satisfaction
برای پیدا کردن نظریه ها
Pdf abstract theories theory Customer satisfaction
برای پیدا کردن مزایا
Pdf abstract advantage Customer satisfaction
برای پیدا کردن معایب
Pdf abstract disadvantage Customer satisfaction
برای پیدا کردن موانع
Pdf abstract barriers Customer satisfaction
برای پیدا کردن راه حل
Pdf abstract solution Customer satisfaction
برای پیدا کردن مدل
Pdf abstract model Customer satisfaction
برای پیدا کردن آمار ها
Pdf abstract percent Customer satisfaction
برای پیدا کردن رابطه ها
Pdf abstract relationship Customer satisfaction
یادتان باشد که سایت گوگل به لغات pdf و abstract حساس است . وقتی این لغات را مشاهده می کند برای شما حتما سعی می کند که مقالات دارای اجزای استاندارد را پیدا کند .
اکنون این کارها را انجام میدهیم :
برای پیدا کردن مطالب مربوط به تعاریف رضایت مشتری می توانید لغات زیر را در باکس گوگل قرار داده و مقالات را پیدا کنید .
Pdf abstract definition Customer satisfaction
وقتی این کار را انجام دادیم می بینیم که گوگل مطالب زیر را به عنوان تیتیر اصلی مقالات ارایه می دهد .
این مقالات حتما مطالبی در مورد رضایت مشتری دارند.ولی مطالب دیگر نیز در آنها پیدا می شوند.
About 5,130,000 results (0.42 seconds)
حدود 5130000 مطلب ارایه شده است.
اولین مطلب مربوط به سایت ویکی پدیا است.این سایت به عنوان یک دایرت المعارف است که به زبانهای مختلف می باشد .مطالب این سایت مثل یک مقاله استاندارد نیست ولی اطلاعات مفیدی را برای ابتدای کار به ما می دهد .
در مطالب زیر مشاهده می شود که اکثر مطالب به صورت فایل pDF هستند که حاکی از مطالب تحقیقاتی می باشند.البته هر فایل PDF به عنوان مقاله نیست . مقاله باید دارای چکیده abstract باشد . همچنین دارای مقدمه introduction , بیان موضوع problem statement و همچنین بخش روش تحقیق methodology و نتایج results و بحث discussion و نتیجه گیری conclusion و نهایتا منابع reference باید باشد.
در سایت گوگل معمولا در ابتدا عنوان مطلب به حرف آبی رنگ می آید.سپس آدرس مقاله را میبینیم که به رنگ سبز است. پس از آن در مورد نوع مطلب (PDF یا HTML ) توضیح می دهد. در نهایت چند جمله در مورد مطالب داخل مقاله را مبینیم .
مثلا:
Search Results
1. Customer satisfaction - Wikipedia, the free encyclopedia
en.wikipedia.org/wiki/Customer_satisfactionCached - Similar
You +1'd this publicly. Undo
Customer satisfaction is defined as "the number of customers, or percentage of total .... Customer satisfactionis an ambiguous and abstract concept and the actual ....http://foba.lakeheadu.ca/serenko/papers/Turel_Serenko_tp_published. pdf.
2. [PDF]
PDFThe Importance of Customer Satisfaction in Relation to Customer ...
www.ucti.edu.my/wps/issue1/wp-06-06-paper.pdfSimilar
You +1'd this publicly. Undo
File Format: PDF/Adobe Acrobat - Quick View
by H Singh - 2006 - Cited by 9 - Related articles
Abstract. To be successful, organizations must look into the needs and wants of their customers. ... this, the consequences of customer satisfaction and dissatisfaction must be considered. ... be definedas “a commitment to continue to do ...
3. [PDF] PDF Customer Satisfaction: What the Research Tells Us INTRODUCTION
www.cssp.org/.../customer-satisfaction/customer-satisfaction-what-res...
You +1'd this publicly. Undo
File Format: PDF/Adobe Acrobat - Quick View
What is Customer Satisfaction? The definition of customer satisfaction has been widely debated as organizations increasingly attempt to measure it. Customer ...
اکنون می توانیم هر یک از مقالات را باز کنیم و در مورد مطالب آنها اطلاعات مناسبی را کسب کنیم.
اگر از لحاظ دانش انگلیسی ضعیف هستید از یک فردی که به انگلیسی مسلط است می توانید کمک بگیرید تا به صورت شفاهی در کنار شما این مراحل را انجام داده و مختصری از مطالب را در هر مقاله برای شما بخواند.معمولا خواندن چکیده مقاله ها به شما کمک خواهد کرد.
اگر مطمئن شدید که مقاله مورد نظر در راستای کار شماست آن را ذخیره کرده و پرینت بگیرید .هر سری مقاله را منگنه زده و تاریخ بزنید..
پس از آن بتدریج بدنبال مطالب مورد نظر خود بروید .
برای تهیه تعاریف مربوط به (رضایت مشتری) کلیه مقالات را جستجو کنید.لغات زیر به معنای (تعریف ) هستند.
Definition =تعریف
Define =تعریف کردن
Means =معنی میدهد
Stands for = به معنای ...است
روش سریعتر برای پیدا کردن یک لغت در یک مقاله با استفاده از دوازده لغت طلایی
زمانی که شما مقاله ای در رابطه با یک موضوع خاص یافتید آنوقت می توانید در درون این مقاله با استفاده از لغات طلایی زیر فورا مطلب مورد نظر خود را در رابطه با موضوع مقاله بیابید.
اگر می خواهید در مورد هر لغتی در داخل متن جستجو کنید از این روش می توانید استفاده کنید . این کار جمله ای را که لغت مربوطه در آن است را برای شما پیدا خواهد کرد . حسن اینکار این است که شما مستقیما جمله مورد نظرتان را پیدا خواهید کرد و نیازی به خواندن تیتر ها و کل متن نیست .شما می توانید به تدریج بااستفاده از منوی edit –find هر کلمه ای را در متن مورد نظر پیدا کرده و سریعتر جملات مورد نظرتان را پیدا کنید.
در بالای فایلهای PDF و word منوی edit وجود دارد.
در منوی edit لغت find را پیدا کرد و کلیک کنید.
یک کادر را در بالای صفحه مشاهده می کنید.در این کادر یکی از دوازده لغت زیر را تایپ کنید و بعد در کنار این کادر روی کلمه next کلیک کنید.کلیه جملاتی که لغت مورد نظر در آنهاست را در داخل متن پیدا خواهید کرد.
برای پیدا کردن تعریف
definition
برای پیدا کردن سوابق
History
برای پیدا کردن تاثیرات
effect یا
impact
برای پیدا کردن پی آمدها (نتایج)
Consequences results
برای پیدا کردن نظریه ها
theories theory
برای پیدا کردن مزایا
advantage
برای پیدا کردن معایب
disadvantage
برای پیدا کردن موانع
barriers
برای پیدا کردن راه حل
solution
برای پیدا کردن مدل
model
برای پیدا کردن آمار ها
percent
برای پیدا کردن رابطه ها
relationship
مثلا شما یک مقاله را در مورد رضایت مشتری یافته اید و می خواهید در مورد مزایای آن مطالبی را بیابید. در اینجا با استفاده از لغت advantageدر منوی گفته شده اینکار را براحتی انجام خواهید داد .
همچنین اگر می خواهید در مورد یک تئوری خاص یا یک مکان خاص یا فرد خاصی در یک مقاله جستجو کنید از منوی فوق می توانید استفاده کنید.
اول منوی edit را کلیک می کنیم.این منو در بالا و سمت چپ صفحه قرار دارد. سپس گزینه find را کلیک کرده و در باکس مربوطه لعت advantage (مزیت) را تایپ می کنیم. سعی کنید فقط یک لغت را تایپ کنید. سپس کلمه next را کلیک کنید.این کلمه در کنار باکس که لغت را در آن تایپ کردید قرار دارد . با این روش در هر مقاله می توانید کلیه جملاتی که یازده کلمه کلیدی مربوط به تعریف –سایقه –تئوری ها –مدل ها – پی آمدها – راه حل - ....... در آنها قرار دارند را براحتی پیدا کرده و فقط آنها را ترجمه کنید.اینکار اگرچه در حد یک ترجمه کامل مقاله نیست ولی به میزان زیادی مشکل شما را حل خواهد کرد.
هم اکنون , ویراستاران حرفه ای از این تکنیک استفاده می کنند و به سرعت سراغ مقاله دیگر می روند.
تهیه شده توسط :دکتر مقیمی Dr.emoghimi50@yahoo.com
منبع : وبلاگ مقالات آی اس آی
(روش نگارش تخصصی مقالات آی اس آی در رشته های مختلف )
http://www.drmoghimi.blogfa.com/post-16.aspx
سپاس
خیلی خیلی مفید بود
ممنون
با سلام
ممنون. مفید بود.
با تشکر
نکته: جهت دریافت نتایج شامل فایلهیا بصورت PDF، میبایست به جای عبارت PDF ، عبارت Filetype:PDF را در ابتدای جستجوی خود بنویسیم.
باسلام وتشکر از مطلب مفیدی که درسایت گذاشتید